Spamrun op Hyves (2)

Terwijl er druk wordt gefeest op het Hyves kantoor lijkt de spam op Hyves steeds serieuzere vormen aan te nemen. Bovenstaand het resultaat van een middagje in mijn Hyves inbox. Ik schreef er al eerder over en haalde deze vorm van interruptiemarketing al in “Hyves voor marketeers” aan.

Er wordt veel misbruik gemaakt van de mogelijkheid om groepsberichten te sturen via diverse interesse-Hyves (zie ook de anti-groepsberichten hyve). Of het nu gaat om de nieuwe Ferry Mingelen Hyve, Make Believe, of de al eerder genoemde Gratis producten, het verschijnt met steeds grotere regelmaat in de Hyves inboxen. Markeren als spam helpt inmiddels ook niet meer.

Tijd eens wat strenger op te treden?
Ik heb ook al weer tijden niks meer van de tien geboden van Hyves gehoord …

5 comments
  1. Het wordt inmiddels echt alleen maar erger … bovenstaand het resultaat van een avond niet mijn inbox leegmaken …
    Raymond krijgt inmiddels ook al flink wat boze krabbels …

  2. Ja, dat krijg je als je grootste Hyves watcher bent. Wie veel aandacht geeft kan ook veel aandacht terug verwachten. De wet van … behoud van energie.

    😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You May Also Like

Polymedia gaming

We gaan allemaal gamen. Niet alleen omdat zo'n 75% van de jongeren regelmatig games speelt (Young Mentality), omdat in-game advertising geen drol kost en meer oplevert dan een hoop andere media en omdat iedereen zegt dat dat moet, maar vooral ook omdat we grote groepen consumenten kunnen meenemen in hele nieuwe, andere –al dan niet merkgerelateerde- werelden. Serious Games, het gebruik van games voor toepassingen biedt daarbij bijvoorbeeld aanknopingspunten binnen de gebieden van onderwijs, training, gezondheid en maatschappelijke projecten.

Kunnen we consumenten door games nu al écht meenemen in andere werelden? Mwah ... natuurlijk hebben we al een flink aantal succesverhalen van mega-populaire games en een occasionele Zuid-Koreaan die het leven laat na een 50-urige game-marathon, maar echt structureel contact maken met grote doelgroepen op een uitgebalanceerde wijze gebeurt nog te weinig.
Polymedia concepten, echter, waarin games niet alleen via internet, bord of PSP worden gespeeld, maar via een veelheid aan kanalen écht ingrijpen in het leven van deelnemers bieden veel meer mogelijkheden.